About Me

My photo
Sesungguhnya seawal usia yang masih muda, dan sepanjang hidup dewasa, telah saya abdikan berkhidmat untuk masyarakat. Saya berpegang kepada kata-kata YAHYA MUAZ, Ulama' Sufi dan Ahli Tasawuf "kalau tidak boleh bagi manfaat, jangan bagi mudarat. Kalau tidak boleh puji, jangan keji, kalau tidak boleh gembirakan, jangan bagi sedih"

Thursday 24 March 2011

23/03/11-DUTA BESAR JEPUN FASIH BERBAHASA MELAYU




Duta Besar Jepun ke Malaysia, Tuan Yang Terutama Mr. Masahiko Horie yang mewakili Kerajaan Jepun dan rakyatnya  hadir untuk menerima barangan sumbangan dari YAB Dato' Sri Mohd Najib Tun Abd Razak, Perdana Menteri Malaysia melahirkan ucapan terima kasih yang tidak terhingga kepada seluruh rakyat Malaysia. Beliau turut menyatakan rasa terhutang budi beliau kepada Kelab Putera 1Malaysia (KP1M) di atas kesungguhan dalam melaksanakan misi ini.


Apa yang menarik perhatian sebenarnya ialah kesungguhan beliau untuk memberikan ucapan di dalam Bahasa Melayu. Apa yang pastinya, setiap pertuturan beliau itu difahami oleh semua hadirin yang terpegun dengan kemahiran yang dimiliki oleh beliau.






No comments:

Post a Comment